Indeks:

Artikel 1 – Definitioner

Artikel 2 – Iværksætterens identitet

Artikel 3 – Anvendelighed

Artikel 4 – Tilbuddet

Artikel 5 – Aftalen

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Artikel 7 – Forbrugerens forpligtelser i fortrydelsesperioden

Artikel 8 – Forbrugerens udøvelse af fortrydelsesretten og omkostninger hertil

Artikel 9 – Iværksætterens forpligtelser ved fortrydelse

Artikel 10 – Udelukkelse af fortrydelsesret

Artikel 11 – Prisen

Artikel 12 – Overensstemmelse og yderligere garanti

Artikel 13 – Levering og udførelse

Artikel 14 – Varig aftale: varighed, opsigelse og forlængelse

Artikel 15 – Betaling

Artikel 16 – Klageprocedure

Artikel 17 – Tvister

Artikel 18 – Supplerende eller afvigende bestemmelser

Artikel 19 – Garanti

Article 1 – Definitions

Artikel 1 – Definitioner I disse vilkår og betingelser forstås følgende termer som:

  1. Supplerende aftale: en aftale, hvorved forbrugeren erhverver produkter, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser i forbindelse med en fjernsalgsaftale, og disse varer, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser leveres af iværksætteren eller af en tredjepart på grundlag af en aftale mellem denne tredjepart og iværksætteren;
  2. Fortrydelsesperiode: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten;
  3. Forbruger: den fysiske person, der ikke handler med henblik på formål, der er relateret til dennes handel, virksomhed, håndværk eller erhverv;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitalt indhold: data produceret og leveret i digital form;
  6. Varig aftale: en aftale, der strækker sig til regelmæssig levering af varer, tjenesteydelser og/eller digitalt indhold i en bestemt periode;
  7. Varigt medium: ethvert værktøj – herunder e-mail – der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at lagre information, der er adresseret personligt til ham eller hende, på en måde, der letter fremtidig konsultation eller brug i en periode, der er tilpasset formålet med informationen, og som tillader uændret gengivelse af den lagrede information;
  8. Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at fratræde den varige aftale inden for fortrydelsesperioden;
  9. Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter, (adgang til) digitalt indhold og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand;
  10. Fjernsalgsaftale: en aftale indgået mellem iværksætteren og forbrugeren inden for rammerne af et organiseret system for fjernsalg af produkter, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser, hvorved der indtil aftalens indgåelse udelukkende eller delvist anvendes en eller flere teknologier til fjernkommunikation;
  11. Standardfortrydelsesformular: den europæiske standardfortrydelsesformular, der er inkluderet i Bilag I til disse vilkår og betingelser. Bilag I behøver ikke at stilles til rådighed, hvis forbrugeren ikke har fortrydelsesret med hensyn til sin ordre;
  12. Teknologi til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren behøver at være sammen i samme rum på samme tid.

Artikel 2 – Iværksætterens identitet Sun Eclipse b.v.

Polderstraat 110
5509LE Veldhoven


Holland Telefonnummer: 040-7855958 (man til fre 9.00 til 21.00)

E-mailadresse: info@suneclipse.nl

Handelskammernummer: 84968206

Momsregistreringsnummer: NL863444349B01

Hvis iværksætterens aktivitet er underlagt et relevant licenssystem:

  • oplysningerne om tilsynsmyndigheden. Hvis iværksætteren udøver et reguleret erhverv:
  • den faglige sammenslutning eller organisation, som han er tilknyttet;
  • den faglige titel, stedet i EU eller Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, hvor den blev tildelt;
  • en henvisning til de faglige regler, der gælder i Holland, og anvisninger om, hvor og hvordan disse faglige regler kan tilgås.

Artikel 3 – Anvendelighed

  1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernsalgsaftale indgået mellem iværksætteren og forbrugeren.
  2. Inden fjernsalgsaftalen indgås, vil teksten til disse generelle vilkår og betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil iværksætteren inden fjernsalgsaftalen indgås angive, hvordan de generelle vilkår og betingelser kan ses, og at de vil blive sendt gratis så hurtigt som muligt på forbrugerens anmodning.
  3. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser, i modsætning til det foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalen indgås, stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at denne let kan gemmes af kunden på et varigt medium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden fjernsalgsaftalen indgås blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan ses elektronisk, og at de vil blive sendt gratis på forbrugerens anmodning elektronisk eller på anden måde.
  4. I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicevilkår gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og i tilfælde af modstridende vilkår og betingelser kan forbrugeren påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham.

Artikel 4 – Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette udtrykkeligt blive angivet i tilbuddet.
  2. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser. Beskrivelsen er tilstrækkeligt detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af tilbuddet af forbrugeren. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter, tjenesteydelser og/eller digitalt indhold. Åbenlyse fejl eller mangler i tilbuddet binder ikke iværksætteren.
  3. Hvert tilbud indeholder sådan information, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet.

Artikel 5 – Aftalen

  1. Med forbehold for bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen på tidspunktet for forbrugerens accept af tilbuddet og overholdelse af de fastsatte betingelser.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil iværksætteren straks bekræfte modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren ophæve aftalen.
  3. Hvis aftalen indgås elektronisk, vil iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
  4. Inden for lovgivningens rammer kan iværksætteren informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde betalingsforpligtelser, samt alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis iværksætteren på grundlag af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at afvise en ordre eller anmodning med begrundelse, eller at knytte særlige betingelser til gennemførelsen.
  5. Senest ved levering af produktet, tjenesteydelsen eller det digitale indhold til forbrugeren, vil iværksætteren sende følgende information, skriftligt eller på en sådan måde, at den kan gemmes af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt medium:
  6. adressen på iværksætterens etablering, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;
  7. betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten;
  8. information om garantier og eksisterende eftersalgsservice; prisen inklusive alle afgifter for produktet, tjenesteydelsen eller det digitale indhold;
  9. hvor det er relevant, leveringsomkostningerne;
  10. og betalings-, leverings- eller udførelsesmetoden for fjernsalgsaftalen;
  11. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed; hvis forbrugeren har fortrydelsesret, standardformularen for fortrydelse.
  12. I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

Artikel 6 – Fortrydelsesret For produkter:

For produkter:

  1. Forbrugeren kan ophæve en aftale vedrørende køb af et produkt i en fortrydelsesperiode på mindst 14 dage uden begrundelse. Iværksætteren kan spørge forbrugeren om årsagen til fortrydelsen, men ikke forpligte ham til at angive sin(e) årsag(er).
  2. Fortrydelsesperioden nævnt i stk. 1 begynder dagen efter, at forbrugeren, eller en tredjepart udpeget på forhånd af forbrugeren, som ikke er transportøren, har modtaget produktet, eller:
    hvis forbrugeren har bestilt flere produkter i samme ordre: den dag, hvor forbrugeren, eller en tredjepart udpeget af ham eller hende, har modtaget det sidste produkt. Iværksætteren kan, forudsat at han tydeligt har informeret forbrugeren om dette inden bestillingsprocessen, afvise en ordre på flere produkter med forskellige leveringstider.
  3. Hvis leveringen af et produkt består af flere forsendelser eller dele: den dag, hvor forbrugeren, eller en tredjepart udpeget af ham eller hende, har modtaget den sidste forsendelse eller den sidste del;
  4. i tilfælde af aftaler om regelmæssig levering af produkter i en bestemt periode: den dag, hvor forbrugeren, eller en tredjepart udpeget af ham eller hende, har modtaget det første produkt.

For tjenesteydelser og digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium:

  • Forbrugeren kan ophæve en serviceaftale og en aftale om levering af digitalt indhold, der ikke er leveret på et materielt medium, i en minimumsperiode på 14 dage uden begrundelse. Iværksætteren kan spørge forbrugeren om årsagen til fortrydelsen, men ikke forpligte ham eller hende til at angive årsagen(e).
  • Fortrydelsesperioden nævnt i stk. 3 begynder dagen efter aftalens indgåelse.

Forlænget fortrydelsesperiode for produkter, tjenesteydelser og digitalt indhold, der ikke leveres på et materielt medium, hvis information om fortrydelsesretten ikke er givet:

  • Hvis iværksætteren ikke har givet forbrugeren den lovpligtige information om fortrydelsesretten eller standardformularen for fortrydelse, udløber fortrydelsesperioden tolv måneder efter udløbet af den oprindelige fortrydelsesperiode, fastsat i overensstemmelse med de foregående afsnit i denne artikel.
  • Hvis iværksætteren har givet forbrugeren informationen nævnt i det foregående afsnit inden for tolv måneder efter startdatoen for den oprindelige fortrydelsesperiode, udløber fortrydelsesperioden 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren modtog informationen.

Artikel 7 – Forbrugerens forpligtelser i fortrydelsesperioden

  1. I fortrydelsesperioden vil forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Forbrugeren vil kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion. Udgangspunktet er, at forbrugeren kun må håndtere og inspicere produktet, som han eller hun ville have lov til at gøre i en butik.
  2. Forbrugeren er kun ansvarlig for værdiforringelse af produktet, der er et resultat af en håndtering af produktet, der går ud over, hvad der er tilladt i stk. 1.
  3. Forbrugeren er ikke ansvarlig for en reduktion i produktets værdi, hvis iværksætteren ikke har givet ham eller hende al lovpligtig information om fortrydelsesretten før eller ved aftalens indgåelse.

Artikel 8 – Forbrugerens udøvelse af fortrydelsesretten og omkostninger hertil

  1. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, skal kunden meddele dette til iværksætteren inden for fortrydelsesperioden ved hjælp af standardfortrydelsesformularen eller på anden utvetydig måde.
  2. Så hurtigt som muligt, men inden for 14 dage fra dagen efter meddelelsen nævnt i stk. 1, skal forbrugeren returnere produktet eller overdrage det til (en autoriseret repræsentant for) iværksætteren. Dette er ikke nødvendigt, hvis iværksætteren har tilbudt selv at afhente produktet. Forbrugeren har under alle omstændigheder overholdt returperioden, hvis han eller hun returnerer produktet, inden fortrydelsesperioden er udløbet.
  3. Forbrugeren returnerer produktet med alt medfølgende tilbehør, om muligt i original stand og emballage, og i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner fra iværksætteren.
  4. Risikoen og bevisbyrden for korrekt og rettidig udøvelse af fortrydelsesretten påhviler forbrugeren.
  5. Forbrugeren bærer de direkte omkostninger ved returnering af produktet. Hvis iværksætteren ikke har meddelt, at forbrugeren skal bære disse omkostninger, eller hvis iværksætteren angiver, at han selv vil bære omkostningerne, behøver forbrugeren ikke at bære omkostningerne ved returnering af varerne.
  6. Hvis forbrugeren fortryder efter først udtrykkeligt at have anmodet om, at levering af tjenesteydelsen eller levering af gas, vand eller elektricitet, der ikke er gjort klar til salg, påbegyndes i et begrænset omfang eller en bestemt mængde i fortrydelsesperioden, skylder forbrugeren iværksætteren et skyldigt beløb, der er proportionalt med den del af forpligtelsen, der er opfyldt af iværksætteren på tidspunktet for fortrydelsen, sammenlignet med den fulde opfyldelse af forpligtelsen.
  7. Forbrugeren bærer ingen omkostninger for udførelse af tjenesteydelser eller levering af vand, gas eller elektricitet, som ikke er gjort klar til salg i et begrænset omfang eller mængde, eller for levering af fjernvarme, hvis:
  8. Iværksætteren ikke har givet forbrugeren den lovpligtige information om fortrydelsesretten, refusion af omkostninger i tilfælde af fortrydelse eller standardformularen for fortrydelse, eller;
  9. Forbrugeren har ikke udtrykkeligt anmodet om påbegyndelse af udførelsen af tjenesteydelsen eller levering af gas, vand, elektricitet eller fjernvarme i fortrydelsesperioden.
  10. Forbrugeren bærer ingen omkostninger for hel eller delvis levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium, hvis:
  11. Før levering har han ikke udtrykkeligt accepteret at påbegynde opfyldelsen af aftalen inden udløbet af fortrydelsesperioden;
  12. Han har ikke anerkendt at miste sin fortrydelsesret, da han gav sit samtykke; eller
  13. Iværksætteren har undladt at bekræfte denne erklæring fra forbrugeren.
  14. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, vil alle supplerende aftaler blive ophævet automatisk.

Artikel 9 – Iværksætterens forpligtelser ved fortrydelse

  1. Hvis iværksætteren gør meddelelsen om fortrydelse fra forbrugeren mulig elektronisk, vil han straks sende en bekræftelse på modtagelse efter modtagelse af denne meddelelse.
  2. Iværksætteren vil refundere alle betalinger foretaget af forbrugeren, herunder eventuelle leveringsomkostninger opkrævet af iværksætteren for det returnerede produkt, straks men inden for 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren meddeler ham fortrydelsen. Medmindre iværksætteren tilbyder selv at afhente produktet, kan han vente med refusionen, indtil han har modtaget produktet, eller indtil forbrugeren dokumenterer, at han har returneret produktet, alt efter hvad der sker først.
  3. Iværksætteren bruger samme betalingsmiddel, som forbrugeren har brugt til refusion, medmindre forbrugeren accepterer en anden metode. Refusionen er gratis for forbrugeren.
  4. Hvis forbrugeren har valgt en dyrere leveringsmetode end den billigste standardlevering, behøver iværksætteren ikke at refundere de ekstra omkostninger for den dyrere metode.

Artikel 10 – Udelukkelse af fortrydelsesret

The entrepreneur can exclude the following products and services from the right of withdrawal, but only if the entrepreneur has clearly stated this in the offer, at least in time for the conclusion of the agreement:

  1. Produkter eller tjenesteydelser, hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har indflydelse på, og som kan forekomme inden for fortrydelsesperioden;
  2. Aftaler indgået under en offentlig auktion. En offentlig auktion forstås som en salgsmetode, hvor produkter, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser tilbydes af iværksætteren til forbrugeren, der er personligt til stede eller får mulighed for at være personligt til stede på auktionen, under tilsyn af en auktionarius, og hvor den vindende budgiver er forpligtet til at købe produkterne, det digitale indhold og/eller tjenesteydelserne;
  3. Serviceaftaler, efter fuld udførelse af tjenesteydelsen, men kun hvis:
  4. udførelsen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke; og
  5. forbrugeren har erklæret, at han eller hun mister sin fortrydelsesret, så snart iværksætteren har fuldt ud udført aftalen;
  6. Pakkerejser som omhandlet i artikel 7:500 i den hollandske civillovbog og aftaler om personbefordring;
  7. Serviceaftaler om levering af indkvartering, hvis aftalen indeholder en bestemt dato eller periode for udførelse og andet end til boligformål, godstransport, biludlejningstjenester og catering;
  8. Aftaler vedrørende fritidsaktiviteter, hvis aftalen indeholder en bestemt dato eller periode for dens gennemførelse;
  9. Produkter fremstillet efter forbrugerspecifikationer, som ikke er præfabrikerede, og som er fremstillet på grundlag af et individuelt valg eller en beslutning fra forbrugeren, eller som tydeligt er beregnet til en bestemt person;
  10. Produkter, der hurtigt fordærves eller har en begrænset holdbarhed;
  11. Forseglede produkter, der ikke er egnede til returnering af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne, og hvis forsegling er brudt efter levering;
  12. Produkter, der uigenkaldeligt blandes med andre produkter efter levering på grund af deres art;
  13. Alkoholholdige drikkevarer, hvis pris blev aftalt ved aftalens indgåelse, men hvis levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvis faktiske værdi afhænger af udsving på markedet, som iværksætteren ikke har indflydelse på;
  14. Forseglede lyd-, videooptagelser og computersoftware, hvis forsegling er brudt efter levering;
  15. Aviser, tidsskrifter eller magasiner, med undtagelse af abonnementer herpå;
  16. Levering af digitalt indhold på andet end et fysisk medium, men kun hvis:
  17. udførelsen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke; og
  18. forbrugeren har erklæret, at han derved mister sin fortrydelsesret.

Artikel 11 – Prisen

  1. I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser ikke blive forhøjet, undtagen prisændringer som følge af ændringer i momssatser.
  2. I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenesteydelser, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har indflydelse på, med variable priser. Denne afhængighed af udsving og det faktum, at eventuelle angivne priser er vejledende priser, angives i tilbuddet.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er et resultat af lovbestemte regler eller bestemmelser.
  4. Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat dette, og: a. de er et resultat af lovbestemte regler eller bestemmelser; eller b. forbrugeren har bemyndigelse til at opsige aftalen med virkning fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
  • De priser, der er angivet i tilbuddet på produkter eller tjenesteydelser, inkluderer moms.

Artikel 12 – Overensstemmelse og yderligere garanti

  1. Iværksætteren garanterer, at produkterne og/eller tjenesteydelserne er i overensstemmelse med aftalen, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til forsvarlighed og/eller anvendelighed og de lovbestemmelser, der findes på datoen for aftalens indgåelse, og/eller offentlige forskrifter. Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til andet end normal brug.
  2. Yderligere garanti ydet af iværksætteren, hans leverandør, producent eller importør begrænser aldrig de lovmæssige rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for iværksætteren på grundlag af aftalen, hvis iværksætteren ikke har opfyldt sin del af aftalen.
  3. Yderligere garanti forstås som enhver forpligtelse fra iværksætteren, hans leverandør, importør eller producent, hvori han tildeler forbrugeren visse rettigheder eller krav, der går ud over, hvad han er lovligt forpligtet til at gøre i tilfælde af, at han ikke har opfyldt sin del af aftalen.

Artikel 13 – Levering og udførelse

  1. Iværksætteren vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter og ved vurdering af ansøgninger om levering af tjenesteydelser.
  2. Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har meddelt iværksætteren.
  3. Med behørig overholdelse af det, der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser, vil iværksætteren udføre accepterede ordrer hurtigt, men senest 30 dage, medmindre en anden leveringsperiode er aftalt. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan udføres, vil forbrugeren blive underrettet herom senest 30 dage efter, at han har afgivet ordren. I så fald har en forbruger ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og har ret til erstatning.
  4. Efter ophævelse i overensstemmelse med det foregående afsnit vil iværksætteren straks refundere det beløb, som forbrugeren har betalt.
  5. Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter påhviler iværksætteren indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en repræsentant, der på forhånd er udpeget og meddelt iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 14 – Varig aftale: varighed, opsigelse og forlængelse Opsigelse:

Opsigelse:

  1. Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået på ubestemt tid, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med behørig overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og et opsigelsesvarsel på højst en måned.
  2. Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, mod slutningen af den faste periode, med behørig overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og et opsigelsesvarsel på mindst en måned.

Forbrugeren kan bruge de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:

1.opsige til enhver tid og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
2.opsige mindst på samme måde, som de er indgået af ham eller hende;
3.altid opsige med samme opsigelsesvarsel, som iværksætteren har fastsat for sig selv.

Forlængelse:

  • En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, må ikke stiltiende forlænges eller fornys for en fast periode.
  • I modsætning til det foregående afsnit kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af dagblade og ugeaviser og magasiner, stiltiende fornys for en fast periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne underskrevne forlængede aftale inden udløbet af forlængelsen med et opsigelsesvarsel på højst en måned.
  • En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter eller tjenesteydelser, må kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige med et opsigelsesvarsel på højst en måned. Opsigelsesvarslet er højst tre måneder, hvis aftalen omfatter regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dag-, nyheds- og ugeaviser og magasiner.
  • En aftale med begrænset varighed om regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeaviser og magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) fortsættes ikke stiltiende og ophører automatisk ved udløbet af prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed:

  • Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen efter et år med et opsigelsesvarsel på højst en måned, medmindre rimelighed og retfærdighed modsætter sig opsigelse inden udløbet af den aftalte periode.

Artikel 15 – Betaling

  1. Medmindre andet er fastsat i aftalen eller yderligere betingelser, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 14 dage efter fortrydelsesperiodens begyndelse, eller i mangel af en fortrydelsesperiode inden for 14 dage efter aftalens indgåelse. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne periode dagen efter, at forbrugeren har modtaget bekræftelse på aftalen.
  2. Ved salg af produkter til forbrugere må forbrugeren aldrig i de generelle vilkår og betingelser forpligtes til at betale mere end 50% forud. Når forudbetaling er aftalt, kan forbrugeren ikke gøre nogen rettigheder gældende vedrørende udførelsen af den relevante ordre eller tjenesteydelse(r), før den aftalte forudbetaling er foretaget.
  3. Forbrugeren er forpligtet til straks at indberette unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der er givet eller angivet, til iværksætteren.
  4. Hvis forbrugeren ikke opfylder betalingsforpligtelsen(e) rettidigt, efter at han eller hun er blevet informeret af iværksætteren om den forsinkede betaling, og iværksætteren har givet forbrugeren en frist på 14 dage til stadig at opfylde sine betalingsforpligtelser, efter at betaling ikke er sket inden for denne 14-dages periode, vil den lovpligtige rente forfalde på det stadig skyldige beløb, og iværksætteren vil være berettiget til at opkræve de udenretslige inkassoomkostninger, som han har pådraget sig. Disse inkassoomkostninger udgør højst: 15% på udestående beløb op til € 2.500; 10% på de næste € 2.500.= og 5% på de næste € 5.000.= med et minimum på € 40.=. Iværksætteren kan afvige fra de angivne beløb og procenter til fordel for forbrugeren.

Artikel 16 – Klageprocedure

  1. Iværksætteren har tilstrækkeligt offentliggjort klageproceduren og behandler klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. Klager over aftalens gennemførelse skal indgives fuldt og tydeligt til iværksætteren inden for en rimelig frist efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.
  3. Klager indgivet til iværksætteren vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil iværksætteren svare inden for perioden på 14 dage med en kvittering for modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
  4. Forbrugeren skal give iværksætteren mindst 4 uger til at løse klagen i gensidig konsultation. Efter denne periode opstår en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
  5. Hvis en forbruger har klager, skal de først kontakte detailhandleren. Hvis webshoppen er tilknyttet WebwinkelKeur, og hvis klager ikke kan løses gennem gensidig konsultation, skal forbrugeren henvende sig til WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), som vil mægle gratis. Kontroller, om denne webshop har et aktivt medlemskab på https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Hvis der stadig ikke opnås en løsning, har forbrugeren mulighed for at få sin klage behandlet af det uafhængige tvistbilæggelsesnævn udpeget af WebwinkelKeur, hvis afgørelse er bindende, og både detailhandleren og forbrugeren accepterer denne bindende afgørelse. Indsendelse af en tvist til dette tvistbilæggelsesnævn medfører omkostninger, som forbrugeren skal betale til det relevante nævn. Det er også muligt at indgive klager via den europæiske ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr).

Artikel 17 – Tvister

  1. Kun hollandsk lov gælder for aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for.

Artikel 18 – Supplerende eller afvigende bestemmelser

Supplerende eller afvigende bestemmelser fra disse generelle vilkår og betingelser må ikke være til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan gemmes af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt medium.

Artikel 19 – Garanti

Den lovpligtige garanti gælder. Lovpligtig garanti betyder, at et produkt skal gøre, hvad forbrugeren med rimelighed kan forvente af det

GARANTI , FEM ( 5 ) ÅR PÅ STOFFET

Sun Eclipse b.v. tilbyder fem års garanti på stoffet og 2 år på alle andre dele. Naturligvis gælder denne garanti ved normal brug, under normale omstændigheder. Bemærk venligst:

Vind, regn og sne kan forårsage uoprettelig skade på stoffet! Dette dækkes ikke af garantien!

Vi anbefaler, at du fjerner skærmdugen i vinterperioden og opbevarer den, mens den er helt tør. Bemærk: Garantien gælder ved korrekt brug og korrekt vedligeholdelse af stoffet. Ved god vedligeholdelse forstår vi: rengøring med Ferrari-rensemiddel og fjernelse af stoffet i vintermånederne og opbevaring tørt. Eventuelle monteringsdele på vinduesrammen kan blive siddende.

Bilag I: Standardfortrydelsesformular

Standardfortrydelsesformular

(udfyld og returner kun denne formular, hvis du ønsker at annullere kontrakten)

  • Til: Sun Eclipse b.v.

Blauwwater 19

5951 DB

Belfeld

info@suneclipse.nl

  • Jeg/Vi* meddeler hermed, at jeg/vi* vedrørende vores aftale, tilbagekalder

salget af følgende produkter: [beskrivelse af produkt]* leveringen af følgende digitale indhold: [beskrivelse af digitalt indhold]*

leveringen af følgende tjenesteydelse: [beskrivelse af tjenesteydelse]*,

  • Bestilt den*/modtaget den* [dato for bestilling af tjenester eller modtagelse af produkter]
  • [Forbruger(e)s navn]
  • [Forbruger(e)s adresse]
  • [Forbruger(e)s underskrift] (kun hvis denne formular indsendes på papir)

*Stryg det, der ikke er relevant, eller udfyld det, der er relevant.